بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

ورود اعضا
نام کاربری:
کلمه عبور:
 
فراموشی کلمه عبور
آمار بازدید
در نشست مشترک مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت ،مدیر روابط عمومی سازمان با مدیر کل صداو سیمای مرکز خلیج فارس بررسی شد؛ موانع معرفی ظرفیت‌های صنعتی استان هرمزگان

مشکلات و موانع معرفی ظرفیت‌های صنعتی و محصولات مطرح تولید شده در استان  هرمزگان در نشست مشترک مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مدیرروابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با مدیر کل صداو سیمای مرکز خلیج فارس  مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ،  سونیا پوریامین مشاوررسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این دیدار، سیاست‌های وزارت خانه را بر مبنای تقویت ارتباط و هماهنگی بین رسانه‌ها در استان‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: علی‌رغم  وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه رسانه‌ای کشور می‌بایست در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کرده و وارد میدان شویم.

وی درادامه با بیان این موضوع که متاسفانه نقطه تمرکز اغلب رسانه‌ها بر پیگیری و برجسته‌سازی مشکلات اقتصادی جامعه است بیان داشت: تمرکز بر مشکلات، نه تنها به حل مشکلات کمک نمی‌کند، بلکه به سیاه‌نمایی‌های ایجاد شده توسط رسانه‌های معاند و بیگانه دشمن نیز دامن می‌زند.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت، تقویت ارق ملی را مهم‌ترین راهکار برای حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: برگزاری جشنواره‌های برندینگ در استان هرمزگان و حمایت رسانه‌های استان از محصولات مطرح، تولید شده در هرمزگان، سهم بسزایی در توسعه و رونق اقتصادی استان دارد.

پوریامین در ادامه تاکید کرد: تولید برنامه در مراکز استانی صدا و سیمای باید بر معرفی توانمندی‌های صنعتی و ظرفیت‌های استان متمرکز باشد و برنامه‌ها با توجه به تاثیر بر امید بخشی به عموم جامعه و توسعه کشور ساخته شود.

وی از فعالیت بالغ بر 120عضو در 2 خوشه مطرح خرما و ماهی در استان هرمزگان خبرداد و ابراز داشت: افزایش صادرات غیر نفتی و تولید ثروت در مشاغل خانگی از امتیازات توجه به خوشه‌ها، بدون صرف هزینه است.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت شهرک‌های صنعتی به عنوان فرصتی ایده آل برای ایجاد اشتغال جوانان یاد کرد و افزود: رسانه‌ها بایستی با شفاف‌سازی و معرفی این ظرفیت‌ها به عنوان تسهیل کننده توسعه استان و عاملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

پوریامین در ادامه بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های خارج استان و کشور تاکید کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی برای بازدید از صنایع، خوشه‌ها و ظرفیت‌های صنعتی استان و همچنین تهیه فیلم و آثار سینمایی با محور پتانسیل صنعتی استان، موثر‌ترین اقدامات در جهت دستیابی به توسعه پایدار در صنایع هرمزگان است.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه، مدیران فعال در حوزه صنایع نیز می‌بایست نسبت به گزارشاتی که ارائه می‌دهند ایمان قلبی داشته باشند تصریح کرد: تمام توان خود را برای قدرت بخشیدن به شورای اطلاع‌رسانی صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها در راستای افرایش تولید و و رونق اقتصاد کشور هستیم

معرفی بیشترپتانسیل های موجود شهرک‌های صنعتی در دستور کار سازمان

غلامرضا دیوسالار مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه این دیدار با بیان اینکه، متاسفانه در سال‌های اخیر در زمینه شهرک‌های صنعتی و فعالیت‌های آن، اطلاع‌رسانی کمتری در جامعه صورت گرفته است، اظهار داشت: بسیاری از فعالین در حوزه صنعت، به ویژه شهرک‌های صنعتی ناشناخته مانده‌اند و این ضعف از سوی بدنه اطلاع‌رسانی دولت است که البته با توجه بیشتر و تقویت شورای اطلاع‌رسانی صنعت، معدن و تجارت، این نقص، برطرف می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: اعضای شورای اطلاع‌رسانی صنعت با روحیه و حرکت جهادی، خود را موظف به انجام رسالت تعیین شده می‌دانند و تصمیمات اخذ شده و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده،  قطعا سبب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود. 

دیوسالار با بیان اینکه اکثر مردم با وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت آشنا نیستند، گفت: تهیه اخبار، تصاویر و تولید محتوا  و انتشار آن در رسانه‌های مختلف با هدف معرفی بیشترپتانسیل های موجود د شهرک‌های صنعتی  وواحدهای صنعتی کوچک در دستور کار سازمان و شورای اطلاع‌رسانی قرار گرفته است.

جذب 2 سرمایه گذار خارجی برای نخستین بار در شهرک‌های صنعتی هرمزگان

بهمن غلام‌پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان نیز با تشریح وضعیت شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: بالغ بر 22 شهرک صنعتی در استان هرمزگان مصوب شده که از این میزان زیرساخت  18 شهرک تکمیل و در حال واگذاری به متقاضیان است.

وی از در دست اقدام بودن 4شهرک صنعتی در استان خبرداد و تصریح کرد: بیش از 400واحد صنعتی تاکنون در شهرک‌های صنعتی هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

غلام پور ادامه داد: طی سال جاری بیش از 4هزار هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده و با پیگیری‌های انجام شده موفق به جذب 2 سرمایه خارجی برای نخستین بار در تاریخ شهرک‌های صنعتی استان شدیم.

نگاه‌ها به بخش صنعت کشور نهادینه نشده است

مهران جلایی مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس با اشاره به تاریخ، رونق صنعت کشور را مربوط به قرن نهم هجری دانست و اظهار داشت: در طول سال‌هایی که کشورهای جهان معاصر برای صنعتی شدن در حال رقابت بودند ایران تنها در صنعت کشاورزی وتامین مواد اولیه صنعت فعالیت داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه‌ها به صنعت هنوز نهادینه نشده است بیان داشت: با نگاهی به آثار سینمایی تولید شده در کشور، اغلب مدیرعاملان و کارخانه‌داران در این تولیدات، افراد منفی و کلاهبردار معرفی می شوند و این نیازمند اقدامات فرهنگی است تا جایگاه واقعی این قشر از جامعه واقعی‌تر نمایش داده شود.

جلایی تصریح کرد: البته با انتصاب مدیریت جدید در سازمان صدا و سیما نگاه‌های جاری در این سازمان به نگاه توسعه محور تغییر یافته است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از وجود ارتباط مناسب بین مدیران اجرائی و رسانه‌های استان خبرداد و گفت: برگزاری و کسب موفقیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، یکی از اقدامات ویژه سازمان صنعت معدن و تجارت و نتیجه تعامل رسانه‌های استان با دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی و مرکز خلیج فارس در جهت پیشبرد اهداف توسعه استان، آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند، افزود: توسعه هرمزگان با اولویت اقتصادی صورت می‌پذیرد چرا که توسعه اقتصاد و معیشت جامعه بر تمام نیازها تاثیرگذار است.

جلایی گفت: هرمزگان سرشار از ظرفیت‌های درونی بسیاری است، که می‌توان با تلاش و حمایت رسانه‌ها بیش از پیش در شکوفا شدن آنها گام برداشت و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نیز در این مسیر با تلاش بی‌وقفه همراهی خود را اعلام می‌کند.

   1395/10/19

Rating: 5.5/10 ( 10 )
Share