بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

ورود اعضا
نام کاربری:
کلمه عبور:
 
فراموشی کلمه عبور
آمار بازدید
مشاور رسانه ای وزیر صنعت معدن و تجارت در دومین نشست شورای اطلاع رسانی : رسانه ها با نگاه امید به صنعت بنگرند

مشاور رسانه ای وزیر صنعت معدن و تجارت  در دومین نشست شورای اطلاع رسانی صنعت معدن و تجارت هرمزگان که با حضور دیو سالار مشاور معاون وزیر و دبیر شورا وهمچنین تعدادی از مسئولان استانی برگزارشد، با بیان اینکه متاسفانه توانمندی های صنعتی کشور در بین مردم بیگانه است، گفت: رسانه ها  باید با نگاه امیدبخش ،  صنعت را به مردم معرفی کنند.

به گزارش روابط عمومی ، سونیا پور یامین صبح امروز در این نشست با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بی‌اطلاعی مردم از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه صنعت ، معدن و تجارت یکی از مهمترین موانع توسعه کشور است.

وی در ادامه هدف اصلی از تشکیل این شورا را ایجاد هماهنگی بین رسانه‌های تخصصی حوزه صنعت ، معدن و تجارت برای انعکاس واقعیت‌ها و اطلاع رسانی صحیح دانست و بیان داشت: بیش از 950شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 780شهرک وناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین به صنعتگران قرار دارد.

پوریامین ادامه داد: طی سه سال گذشته با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید بالغ بر 2 هزار و 885بنگاه تعطیل مجددا راه‌اندازی شده است.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه، رسانه‌ها می‌بایست در معرفی صنایع به جامعه با نگاه امید بنگرند، افزود: رسانه های دیداری شنیداری و مکتوب همه و همه می توانند به عنوان بازویی توانمند به حرکت رو به جلو صنعت کشور سرعت بخشند.

وی در پایان توسعه صادرات غیر نفتی کشور را در گرو معرفی محصولات و برندهای تولیدی داخلی در قالب خوشه‌ها دانست و بیان داشت: این اقدام گام بزرگی در تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
همچنین در این نشست غلامرضا دیوسالارمدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران واگذاری دبیری شورای اطلاع رسانی به روابط عمومی‌های حوزه صنعت را گام مهمی در جهت تقویت این نقصان اعلام‌کرد و بیان‌داشت: اعضای شورای اطلاع رسانی و تمامی اصحاب رسانه می‌بایست با دادن مشاوره به مدیران حوزه صنعت استان جهت رشد و توسعه این بخش و ارتقای رضایت مردم تلاش کنند.
دیوسالار با اشاره به برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با صدا و سیما افزود: اقدامات ویژه‌ای برای ایجاد ارتباط بیشتر با صدا و سیما در جهت معرفی هر چه بیشتر صنایع و برندهای مطرح استان صورت گرفته و از افتتاح شبکه ایران کالا می‌توان به عنوان حاصل  تعاملات و تفاهمات انجام شده بین دو سازمان‌ یادکرد.
وی با انتقاد از ارائه آمار و اطلاعات غلط و ایجاد سیاه‌نمایی توسط برخی رسانه‌ها گفت: تنها 19درصد از واحدهای صنعتی کشور نیمه تعطیل است که البته آن هم با توجه به فعالیت کارگروه‌های رفع موانع تولید در شرف راه‌اندازی است.
وی شفاف‌سازی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق را از وظایف شورای اطلاع رسانی صنعت و معدن دانست و تصریح‌کرد: در حال بیش از 388 خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده که از این تعداد می توان به خوشه های فرش دستباف،خوشه خرما،صنایع لبنی و... نام برد.
دیوسالاربا اشاره به اینکه 780 شهرک وناحیه صنعتی در سطح کشور در مرحله واگذاری زمین قراردارند، افزود: رسانه‌ها هرکاری که در جهت معرفی توان و ظرفیت شهرک‌های صنعتی مفید است را با هماهنگی و طبق برنامه‌ریزی شورای اطلاع رسانی انجام دهند و شورا  نیز نهایت همکاری را با رسانه ها در جهت بهبود فضای کسب وکار ، وضعیت تولید واتقا سطح آگاهی جامعه از طریق سازمان و بنگاه‌های استان انجام خواهد دادد.
 

   1395/10/19

Rating: 5.5/10 ( 10 )
Share